کتابها

ایربلاست در کتاب کاربران رنگ پودری

مواد پوششهای پودری

ایربلاست

تجربه پاشش مواد ساینده بر روی قطعات برای تمیزکردن و یا بهبود دادن سطح قطعات به سالها قبل برمیگردد.

در گذشته آنرا سند بلاست می نامیدند،

چرا که اینکار توسط فرستادن سنگهای معمولی به درون یک مسیر هوای با سرعت بالا که توسط کمپرسور هوا ایجاد می شود انجام می شدو ابری از سنگ بطور مستقیم بطرف سطحی که قرار بود آماده سازی شود پرتاب می شد.

در هرحال بدلیل محدوده وسیعی از مواد ساینده گوناگون که عموما در این سیستم مصرف می شوند ،اصولا به این فرآیند ایربلاست یا نازل بلاست گفته می شود.

نوعی از سیستمهای نازل بلاست دستی ساخته شده اند که مواد ساینده بعد از اینکه به سطح برخورد کرد در جلوی محل پاشش جمع می شوند و بوسیله مکش به سیستم بازگردانده می شوند.

نتیجه این عمل خواهد بود که یک فرآیند پاشش بدون گرد و خاک را در محوطه پاشش خواهیم داشت.

با توجه به طبیعت فرآیند پاشش مواد ساینده، این پیشرفتها درآمد زیادی را در اندازه های متفاوت نصیب استفاده کننده دستگاه خواهد کرد.

به علت مصرف مجدد مواد ساینده،اتوماتیکی شدن فرآیند و یا بهبود شرایط کارکردن برای اداره کنندگان سیستم پاشش، هزینه های بهره برداری کاهش یافته است .

بدلیل استفاده از سیستمهای پاشش قابل بازگرداندن مواد ساینده و قابل حمل بودن سیستم و ایجاد محوطه های پاشش مواد ساینده،شرایط محیطی بهبود یافته و آلودگی هوای اطراف آن کاهش یافته است.

ظرفیت سیستم از نظر تعداد و انواع قطعاتی که باید تحت پاشش مواد ساینده واقع شوند افزایش داشته است  بگونه ای  که در فرآیند پاشش مواد ساینده، قطعات خیلی بزرگ به تعداد بیشتری تحت عمل پاشش قرار می گیرند.

انجام عمل پاشش بوسیله نازل یک فرآیند سودمند تولید می باشد که در دسته بندیهای صنعتی بکار می رود .

این در روش در تعدادی از حالات تنها روش عملی برای دستیابی به آماده سازی سطح می باشد .

محوطه های ایربلاست پیشرفته ،سیستمهای نازل بلاست اتوماتیکی شده و دیگر نوآوریهای انجام شده در سیستمهای ایربلاست در حد وسعی بکار گرفته شده اند تا فرآیند ایربلاست قابل قبولی بدست آید.

کتاب راهنمای کاربران رنگهای پودری | سایان رنگ

مطالب مربوط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *