کتابها

پودرهای سیلیکون و پودرهای سیلیکون اصلاح شده

مواد پوششهای پودری

پودرهای سیلیکون و پودرهای سیلیکون اصلاح شده

یک دسته جدید از پوششهای پودری که اخیرا وارد علم پودر شده است مواد پوششی پودری سیلیکونی می باشد که می تواند

دماهای از  (۲۰۴C) 400F به بالا تا۱۰۰۰F  (۵۳۸C)را تحمل کند و کاربردهایی را در زمینه های مختلف از بخشهای نزدیک به شعله در وسایل پخت و پز تا سیستمهای مکش موتور دارا می باشند.

انتخاب پوشش

صنایع پوششی تکمیلی ،فروشنده فرمول می باشند تا نیازهای شخصی و مصرف کننده نهایی را برآورده سازند.

در این زمینه انتخاب موفق پوشش به ارتباط کاری نزدیک بین مصرف کننده و تهیه کننده پوشش بستگی دارد.

انتخاب باید بر پایه خواص اثبات شده فیلم پوششی قرار گیرد .

این بدین دلیل است که کارایی فیلم یک پوشش پودری ترموست بطور کامل به پخت آن در یک دستگااه مخصوص ،بر روی یک سطح مخصوص با یک درجه خاصی از تمیزی و نوع زیرسازی  سطح بستگی دارد.

بعضی روابط ویژه در بازار ساخت رنگ می توانند مهمتر از کتابهای راهنما باشند.

بدلیل اثر قارچی شکل این تکنولوژی،زمینه های کارشناسی فرمولاسیون در حال پیگیری این موضوع می باشند تا بتوانند بعضی از خصوصیات ویژه رنگ که باعث اقتصادی شدن رنگ میشود را وسعت دهند.

در انتخاب یک نوع پودر گرماسخت بعضی فاکتورهای کلیدی مثل ظاهر فیام،خصوصیات کاربردی و تعادل قیمت و قابلیت آن باید در نظر گرفته شود.

ایمنی

اگر از نظر سلامتی و ایمنی تمامی انتظارات از یک پوشش فرموله شده و مواد رنگ همانندی که در آن بکار می رود بطور کامل برآورده شود،هیچگونه مشکلی وجود نخواهد داشت.

این انتظارات باید بطور کامل از تهیه کننده مواد پودری خواسته شود چرا که او به کاربرد نهایی پودر کاملا آشنا می باشد.
اپوکسی چقرمه و منعطف،مقاومت شیمیایی و خوردگی فوق العاده،خواص مکانیکی فوق العاده،حفظ براقیت ورنگ در محیطهای بیرونی در حد ضعیف.
هیبریدهای اپوکسی – پلی استر قابلیت ایجاد فیلم رنگ تزئینی،مقاومت شیمیایی و خوردگی خیلی خوب،خواص مکانیکی خیلی خوب،حفظ براقیت و رنگ در محیطهای بیرونی در حد ضعیف.
پلی استر(هیدروکسیل)یورتان کاربرد پودر بصورت فیلم نازک،مقاومت شیمیایی و خوردگی خوب،خواص مکانیکی خوب ،حفظ براقیت و رنگ در محیزهای بیرونی در حد خیلی خوب.
پلی استر(کربوکسیل) TGIC کاربرد پودر بصورتفیلم ضخیم تر،مقاومت شیمیایی و خوردگی خیلی خوب،خواص مکانیکی فوق العاده ،حفظ براقیت و رنگ در محیطهای بیرونی درحد خیلی خوب
پلی استر جدید مقاومت شیمیایی و خوردگی خیلی خوب ، خواص مکانیکی فوق العاده، حفظ براقیت و رنگ در محیطهای بیرونی در حد خیلی خوب
آکریلیک- یورتان پوششهای پودری با فیلم نازک،مقاومت خوردگی و شیمیایی خوب،خواص مکانیکی ضعیف،حفظ براقیت و رنگ در محیطهای بیرونی در حد فوق العاده.
هیبریدهای آکریلیک قابلیت ایجاد فیلم رنگ تزئینی،مقاومت خوردگی و شیمیایی خیلی خوب، خواص مکانیکی خوب،حفظ رنگ و براقیت در محیطهای بیرونی در حد ضعیف تا خوب.
آکریلیکهای GMA پوششهای پودری با فیلم نازک،مقاومت خوردگی وشیمیایی خوب،خواص مکانیکی خوب،حفظ براقیت و رنگ در محیطهای بیرونی در حد فوق العاده.
اپوکسی سیلیکونی آکریلیک سیلیکونی سیلیکون دماهای بهره برداری از  ۲۰۴ C  تا بالاتر از ۵۳۸C می توانند فرموله شوند تا مصارف ۱۷۵-۳۰۰  FDA  را برآورده کنند.

کتاب راهنمای کاربران رنگهای پودری | سایان رنگ

مطالب مربوط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *